چای محمود یک کیلویی موجب جلوگیری از رشد بی رویه ناخن ها می شود

چای محمود یک کیلویی یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است . در چای سبز، سهم اصلی در فعالیت آنتی اکسیدانی توسط کاتچین ها و در چای سیاه، تافلاوین ها و تیاروبیگین ها انجام می شود.

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی، چای سیاه و سبز به طور موثری از پیشرفت تصلب شرایین با کاهش سطح فرم های آتروژنیک لیپوپروتئین ها: VLDL و LDL و افزایش سطح کسر ضد آتروژنیک لیپوپروتئین ها – HDL جلوگیری می کند.

تانن ها مخلوطی از ترکیبات پلی فنلی و مشتقات آنها هستند که 15 تا 30 درصد را تشکیل می دهند. آنها از پیشرفت فرآیندهای سرطانی جلوگیری می کنند، فشار خون را کاهش می دهند و اثرات ضد میکروبی، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی دارند.

غنی ترین تانن ها چای سفید و سبز هستند. یکی از نمایندگان تانن ها تانن یا تئوتانین است. محتوای آن در چای سبز دو برابر چای سیاه است. محصولات اکسیداسیون تانن ها – کینون ها که در طی فرآوری چای ایجاد می شوند، سایر مواد برگ چای را اکسید کرده و محصولات معطری را تشکیل می دهند که در ایجاد عطر چای نقش دارند.

ساپونین های چای، ساپونین های آسیله شده از سری اولانان-تری ترپن هستند. بر خلاف پلی فنول های چای، ساپونین ها بسیار کمتر مورد مطالعه قرار گرفته اند. با مطالعه این مواد، تعداد آنها افزایش می یابد.

در حال حاضر ساپونین های A1-A9، E1-E9، C1-C4 و H1 کشف شده اند. ساپونین ها مواد آلی با مولکولی بالا حاوی اجزای کربوهیدراتی و دارای خواص فعال سطحی هستند.

مولکول ساپونین شامل یک بخش کربوهیدرات است که توسط باقی مانده های گلوکز، رامنوز، فروکتوز و غیره و یک آگلیکون به نام ساپوژنین نشان داده می شود. ساپونین های تری ترپن حاوی 10 یا بیشتر باقی مانده گلوکز هستند که دو زنجیره کربوهیدرات را تشکیل می دهند. این زنجیره ها می توانند خطی یا منشعب باشند.

این آزمایش نشان داد که مخلوطی از ساپونین های چای E1 و E2، جدا شده از چای اولانگ، لیپاز پانکراس را در شرایط آزمایشگاهی مهار می کند. ساپونین های چای به نام تئاساپونین ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی هستند. اخیراً مشخص شده است که این گروه از مواد شیمیایی گیاهی چای دارای اثرات ضد حساسیت، کاهش فشار خون، ضد التهاب، کاهش چربی خون و ضد سرطان هستند. داده های به دست آمده نشان دهنده جنبه های جدید استفاده از چای در پیشگیری از تعدادی از فرآیندهای پاتولوژیک است.