سیم و کابل قزوین موجب آتش سوزی خانه ای در قزوین شد

سیم رشته ای که در آن 2-5 سیم رشته مسی با سطح مقطع حداکثر 16 میلی متر مربع وجود دارد. این می تواند جریان را با فرکانس 50 هرتز و ولتاژ 380 ولت انتقال دهد.

انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد (و همچنین مقاومت در برابر خمش های مکرر) بنابراین اغلب برای ساخت سیم و کابل قزوین استفاده می شود.

در عین حال اکیداً استفاده از آن به عنوان سیم برای گذاشتن داخل دیوارها توصیه نمی شود، احتمال ساییدگی و پارگی عایق وجود دارد. همچنین لازم به ذکر است یکی از اصلاحات آن PVSU، که دارای محدوده دمایی وسیع تری است.

سیم نسبتاً رایجی که اغلب می تواند به عنوان سیم برق برای دستگاه ها یا وسایل کم مصرف دیده شود. ولتاژ 380 ولت، فرکانس جریان – 50 هرتز، دارای دو یا سه هادی مسی رشته ای با سطح مقطع تا 0.75 میلی متر مربع است.

تعداد بسیار زیادی کابل وجود دارد، علاوه بر این، بسیاری از انواع تغییراتی دارند که تفاوت های جزئی دارند.

کابل ها هم می توانند برق و هم انواع دیگر باشند، به عنوان مثال کابل های اطلاعاتی که شامل جفت پیچ خورده است که قبلاً مقاله مفصلی در مورد آن نوشته ایم.

سیم

ابتدا کابل های برق را در نظر می گیریم که برای سیم کشی برق خارجی یا داخلی استفاده می شود.

یکی از رایج ترین کابل ها به حساب می آید. برای انتقال جریان تا 1000 ولت با فرکانس 50 هرتز استفاده می شود. می توان از عایق پی وی سی، هر دو هادی جامد و رشته ای استفاده کرد.

سطح مقطع می تواند از 1.5 تا 240 میلی متر مربع متغیر باشد، بسته به اصلاح، که تعداد زیادی از آنها وجود دارد، بنابراین ما فقط رایج ترین آنها را ذکر می کنیم:

VVGp یک کابل مسطح است، یعنی همه هسته ها در یک صفحه قرار دارند. این تنها تفاوت با نمای اصلی است.

AVVG هادی های تک سیم آلومینیومی، سطح مقطع تا 50 میلی متر مربع؛

VVGng یک کابل ویژه، عایق که در آن از احتراق پشتیبانی نمی کند.

VVGz فضای بین عایق داخلی و خارجی با نخ های PVC یا براده های لاستیکی پر شده است.

در هر صورت، همه کابل های VVG در برابر تنش های شیمیایی و مکانیکی بسیار مقاوم هستند، دارای محدوده دمای عملیاتی گسترده، شعاع خمشی خوب و قیمت نسبتا پایینی هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.