کارخانه تولید پله برقی بهران به علت تورم ورشکسته شد

پله برقی بهران ، برقی یا پله‌نورد ، وسیله حمل و نقلی است که از یک پلکان شیبدار تشکیل شده است که پله‌های آن به سمت بالا یا پایین حرکت می‌کنند.

در سال 1897 توسط جسی رنو در نیویورک ، ایالات متحده اختراع شد . چند ماه پس از تایید اختراع رنو، جورج A. Wheeler ایده های خود را برای پله برقی قابل تشخیص تر به ثبت رساند، اگرچه هرگز ساخته نشد.

1 اختراعات ویلر توسط چارلز سیبرگر خریداری شد . که بیشتر ایده های ویلر را توسعه داد که همراه باشرکت Otis Elevator از بهترین ایده های Reno و Seeberger استفاده کرد. نتیجه ایجاد پله برقی مدرن بود.

پله برقی ها ظرفیت جابجایی تعداد زیادی از افراد را دارند. آنها هیچ فاصله ای برای انتظار ندارند (به جز زمانی که ترافیک سنگین وجود دارد). آنها می توانند برای راهنمایی افراد به خروجی های اصلی یا نمایشگاه های ویژه استفاده شوند و می توانند برای استفاده در فضای باز مقاوم باشند.

 

یک پله برقی غیرعملکردی می تواند مانند یک پله برقی معمولی عمل کند، در حالی که بسیاری از روش های حمل و نقل دیگر در صورت خراب شدن یا از دست دادن برق بی فایده می شوند.

پله برقی افراد را بدون نیاز به جابجایی جابجا می کند، زیرا پله ها به صورت مکانیکی حرکت می کنند. از آنها برای جابجایی راحت و سریع تعداد زیادی از افراد بین طبقات یک ساختمان، به ویژه در مراکز خرید ، فرودگاه ها ، آسمان خراش ها ، مبادلات حمل و نقل عمومی ( مترو ، اتوبوس های شهری ) و غیره استفاده می شود.

جهت حرکت (بالا یا پایین) می تواند به طور دائم یکسان باشد یا طبق برنامه روز توسط کارکنان کنترل شود یا به طور خودکار کنترل شود، یعنی اگر شخصی از کف پله برقی به پله برقی (ایستاده) برسد. باعث می شود که نردبان به سمت بالا حرکت کند (و بالعکس).

در این حالت، سیستم به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که جهت پله برقی را نتوان معکوس کرد در حالی که یک سری سنسور تشخیص می‌دهند که افرادی از پله برقی استفاده می‌کنند.