مصرف زیاد گردو درجه یک ایرانی باعث فراموشی در افراد مسن می شود

اگرچه گردو درجه یک ایرانی مملو از مواد مغذی است، مصرف بیش از حد آنها می تواند منجر به عوارض جانبی شود.

عوارض جانبی جدی گردو مهم است که از عوارض جانبی گردو آگاه باشید . در برخی افراد، مصرف بیش از حد می تواند منجر به آلرژی و تداخل دارویی شود. گردو همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را در برخی افزایش دهد.

1. ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود زن پس از مصرف گردو دچار واکنش آلرژیک و مشکل تنفسی می شود شاتر استاک

مطالعات نشان می دهد که افرادی که به آجیل (به ویژه اسپند) حساسیت دارند باید از گردو سیاه خودداری کنند. این به دلیل واکنش های آلرژیک مرتبط با آنها است ( 21 ). واکنش های آلرژیک ممکن است شامل گرفتگی در گلو یا قفسه سینه، کهیر و مشکل در تنفس باشد.

گردو ممکن است باعث آلرژی اولیه و ثانویه شود. آلرژی های اولیه شامل مصرف مستقیم گردو یا فرآورده های آن است که می تواند منجر به آنافیلاکسی شود. آلرژی ثانویه شامل گرده است که به دلیل واکنش متقاطع با گردو واکنش نشان می دهد و باعث خارش یا تورم دهان می شود.

گردو

2. ممکن است خطر سرطان پوست را افزایش دهد

بسیاری از افراد برای درمان بریدگی های جزئی و اگزما، خمیر گردوی سیاه را به پوست خود می زنند. با این حال، گردو سیاه حاوی جوگلون است، یک ترکیب شیمیایی که دارای خواص سمی خاصی است.

اگرچه ژوگلون به دلیل خواص ضد سرطانی خود شناخته شده است، اما ماهیت پرواکسیدانی آن ممکن است خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش دهد. با این حال، تحقیق در اینجا محدود است.

3. ممکن است باعث تغییر در DNA سلولی شود

طبق مطالعه ای که در مجله سم شناسی و فارماکولوژی کاربردی منتشر شده است، جوگلون موجود در گردو سیاه ممکن است بر فیبروبلاست ها (سلول هایی که پروتئین های کلاژن تولید می کنند) تأثیر منفی بگذارد. مطالعات فقط در مورد جوندگان انجام شد.

این ترکیب ممکن است سطح p53 (نوعی پروتئین پوست) را کاهش دهد و به DNA سلول آسیب برساند. با این حال، هیچ تحقیق مشخصی در این زمینه وجود ندارد.