قوری چینی فلر که در برابر سرما مقاومت می کند

روش نگهداری چای تیره باید در محیطی تهویه شده، خشک و بدون بو نگهداری شود و همچنین برای بالا بردن میزان تاثیر گذاریشان در قوری چینی فلر دم داده شود، در صورتی که برگ های چای به دلیل قرارگیری نامناسب مرطوب باشد، می توان از روش های زیر برای مقابله با آن ها استفاده کرد.

اما در صورت کپک سیاه، کپک سبز یا کپک خاکستری ظاهر می شود، مطلقا آن را ننوشید، به این معنی که چای قبلا رخ داده است.

تهویه و خشک نگه داشتن چای تیره مهم ترین نکته برای نگهداری چای تیره است، چون چای تیره عمیقا تخمیر می شود (چای کامل تخمیر شده)، برای تسریع در پیری به رطوبت خاصی نیاز دارد.

کپک و سفیدی مو به دلیل مرطوب بودن، باید به موقع از بین برود. به مکانی تهویه شده و خشک یا رطوبت زدایی (فقط کولر گازی را روشن کنید) یا خشک کردن در آفتاب، کپک رشد کرده به طور طبیعی پس از چند روز از بین می رود.

قوری

مانند موهای سفید در موارد شدید، منسوجات نرم مانند برس و حوله ها را می توان برای از بین بردن موهای سفید روی سطح استفاده کرد و سپس با یک وسیله گرم کننده مانند سشوار بیش از ده دقیقه حرارت داد. اما اگر کپک سیاه، کپک سبز یا کپک خاکستری باشد، چای بد است.

با توجه به ویژگی های تخمیری چای تیره، اگر نگهداری به خوبی انجام نشود تا از رطوبت و رطوبت جلوگیری شود، کپک سفید روی سطح چای رشد می کند و در مراحل اولیه بر کیفیت یا طعم چای تیره تاثیری نخواهد داشت.

بنابراین نیازی به نگرانی زیاد نیست علاوه بر این، در اصل تخمیر چای تیره، می‌تواند باکتری‌های مفید برای بدن انسان (که معمولاً به نام Jinhua با نام علمی “Coronoid Saccharomyces” شناخته می‌شود) تولید کند و در تخمیر نقش داشته باشد.

پس از از بین بردن موهای سفید روی سطح تیره چای را در جای تهویه نگهداری کنید تا چند روز دیگر میل شود ولی اگر بعد از کپک زدگی به موقع درمان نشود در صورت کپک زدن زیاد و ایجاد کپک سیاه و سبز یا خاکستری قابل نوشیدن نیست.