قطعات کامپیوتر شهر سخت افزار باعث ورشکستگی و پایین آمدن قیمت لپ تاپ سان شد

در اواخر دهه ۱۹۷۰، Post Office Telecommunications Prestel را روی سری GEC 4000 توسعه داد و این منجر به فروش برنامه‌ها و قطعات کامپیوتر شهر سخت افزار مشابه در سراسر جهان شد. در سال ۱۹۷۹، این شرکت جایزه ملکه برای دستاوردهای فنی را برای توسعه سری ۴۰۰۰، به ویژه Nucleus دریافت کرد.

تا سال ۱۹۸۰، OS4000 در سازمان‌های دانشگاهی و تحقیقاتی بریتانیا به عنوان یک سیستم چند کاربره محبوب شد، با نصب در آزمایشگاه رادرفورد-اپلتون، آزمایشگاه دارزبری، آزمایشگاه هارول، NERC، دفتر Met Office، CERN، در بسیاری از بخش‌های فیزیک و/یا مهندسی دانشگاه.

و به عنوان اصلی‌ترین سرویس کامپیوتر مرکزی در دانشگاه کالج لندن (اقلیدس) و دانشگاه کیل.

برای تأمین این بازار، در اوایل دهه ۱۹۸۰، این شرکت با شرکت آمریکایی AB Dick برای توسعه GEC Series 63 شریک شد که می‌توانست OS6000 (بر اساس OS4000) یا UNIX System III و بعداً UNIX System V را اجرا کند.

قطعات

با این حال، فروش ناامید کننده بود و سری ۶۳ در سال ۱۹۸۷ متوقف شد.

تعداد سیستم‌های رایانه‌ای GEC در سراسر بریتانیا تاکنون به این معنی است که GEC Computers یک سازمان خدمات میدانی گسترده ایجاد کرده‌است و می‌تواند پاسخگویی در محل را در عرض چند ساعت در تقریباً کل کشور تضمین کند. معلوم شد که این یک دارایی ارزشمند است.

بسیاری از شرکت‌های فناوری جدید که تلاش می‌کردند وارد بازار شوند، در صورت نیاز به ارائه این نوع خدمات با مشکل مواجه شدند و GEC Computers شروع به پشتیبانی خدمات میدانی شخص ثالث برای بسیاری از شرکت‌های دیگر کرد، از جمله برخی که با محصولات خود GEC Computers رقابت می‌کردند. (برخی از این عملیات در Telent پس از سقوط GEC در سال ۲۰۰۵ زنده ماندند)

حضور گسترده GEC Computers در سازمان‌های دانشگاهی و تحقیقاتی بریتانیا و سازمان خدمات میدانی آن، باعث شد که Sun Microsystems GEC Computers را به عنوان حضور خود در بریتانیا برای راه‌اندازی محدوده محصولات Sun-2 خود در اوایل دهه ۱۹۸۰ انتخاب کند، که GEC Computers با نام GEC Series 42 فروخته می‌شود.