فریم عینک طبی کائوچوئی مردانه که با برخورد نور آفتاب تغییر رنگ می دهد

ارزیابی حدت بینایی: این تست بینایی در هر مدرسه توسط تیمی متشکل از یک اپتومتریست حرفه ای، یک پرستار و یک دستیار یک یا دو روز پس از تست بینایی اولیه انجام شد. ما پس از آزمایشات یک فریم عینک طبی کائوچوئی مردانه و شیشه شان را به کودکان کم بینا هدیه دادیم.

این آزمون شامل انکسار خودکار و بهبود ذهنی پس از سیکلوپلژی برای تعیین اینکه آیا دانش آموز واجد شرایط استفاده از عینک است (مقدار برش برای نزدیک بینی ≤-0.5 دیوپتر [D] است).

مرکز چشم پزشکی Zhongshan (ZOC) در دانشگاه Sun Yat-sen تیمی را که این معاینه را انجام می‌داد، آموزش داد.

پرسشنامه هایی شامل پرسشنامه دانش بینایی، پرسشنامه دانش آموزی و پرسشنامه خانواده در بین تمامی دانش آموزان نمونه منتخب در پایه های چهارم و پنجم توزیع شد.

پرسشنامه دانش بینایی توسط گروهی از کارشناسان بهداشتی از دانشگاه Shaanxi Normal و مرکز چشم پزشکی Zhongshan، یک موسسه معتبر چشم پزشکی در چین، تهیه و بررسی شد.

 

پرسشنامه دانش‌آموزی اطلاعاتی را در مورد ویژگی‌های دانش‌آموزان از جمله سن، درجه، جنسیت، دانش آن‌ها از سلامت بینایی، اینکه آیا قبلاً عینک داشته‌اند، آگاهی از وضعیت نزدیک‌بینی، آیا شبانه‌روزی در مدرسه و اینکه والدینشان در خانه بوده‌اند یا خیر، جمع‌آوری می‌کند.

در این مطالعه، دانش‌آموزان در صورتی که والدین آنها هر سال بیش از شش ماه از خانه دور بودند، بچه‌های عقب مانده بودند و در غیر این صورت دانش‌آموزان بچه‌های عقب مانده بودند. آزمون‌های ریاضی نیز با سؤالات تستی از پروژه‌های توسعه‌یافته برای گرایش‌ها در مطالعات بین‌المللی ریاضیات و علوم انجام شد.

پرسشنامه خانوار در اختیار تمامی مراقبین دانش آموزان قرار گرفت. پرسشنامه خانواده اطلاعاتی را در مورد سطح تحصیلات والدین و دارایی های خانواده جمع آوری کرد که ممکن است پاسخ دادن به آنها برای کودکان دشوار باشد.

برای تخمین ارزش دارایی‌های خانواده، از مراقبین خواسته شد تا پاسخ دهند که آیا خانواده‌شان دارایی‌های زیر است (بر اساس «نظرسنجی ملی درآمد و هزینه‌های خانوار»، که توسط اداره ملی آمار چین سازمان‌دهی و منتشر شده است):