عنکبوتهای عسل خور در شهر

در اکثر اوقات اگر زنبورها از یک گیاه غالب بیشتر برای تولید عسل استفاده کنند، عسل به همان نام معروف خواهد شد مانند کندوهای موجود در دشت بابونه که طبیعتا شهد بابونه ی بیشتری برداشت می کنند عسل بابونه تولید خواهند کرد و یا هر گیاه دیگری. یک نوع کمیاب تر عسل نیز وجود دارد که به آن عسل کتیرا می گویند و در آراد برندینگ انواع مختلف آن وجود دارد که می توانید خریداری نمائید.

برخی از افراد به دنبال مراکز فروش عسل کتیرا می باشند زیرا که این عسل خواص بسیار زیادی دارد مانند دارای خاصیت آرام بخشی که از مهم ترین ویژگیهای آن می باشد. این عسل ویتامینهای مختلفی را در بر دارد و می تواند در تنگی نفس نیز موثر باشد همچنین این عسل عفونتهای دستگاه تنفسی را نیز از بین می برد و سبب افزایش حافظه نیز می گردد. بنابراین برای کودکان و دانش آموزان بسیار توصیه می شود.

در ایران خرید عسل کوهی نیز بازار بسیار خوبی دارد و این عسا از مناطق بکر و طبیعی کشور برداشت می شود. استخراج این عسل واقعا کار دشواری است از این جهت که هزاران زنبور عسل بزرگ و سیاه در هر کندو وجود دارند که در هنگام استخراج فرد را مورد حمله قرار می دهند. این عسل سرشار از مواد مغذی، ویتامینها و مواد معدنی می باشد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.