عرضه عسل طبیعی کردستان به نقاط مختلف کشور

عسل طبیعی یکی از مواد غذایی پر ارزش و مغذی می باشد که به طور طبیعی از شهد گلها استخراج می شود و معمولا در مناطق گوناگونی از کشور بدست می آید. که از جمله می توان عسل طبیعی کردستان اشاره کرد که از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و حجم بالایی از آن به نقاط مختلفی از کشور عرضه می گردد.

عرضه عسل طبیعی کردستان به نقاط مختلف کشور

تقسیم بندی عسل طبیعی کردستان بر اساس طعم

تقسیم بندی عسل طبیعی کردستان بر اساس طعمعسل محصول غذایی شیرین و پرخواص میباشد که با توجه شرایط آب و هوایی خاصی کهع در ایران حاکم است به صورت چند گل و تک گل در مناطق گوناگونی از کشور بدست می آید.
اما علاوه بر عسل طبیعی در بازار شاهد عسل های صنعتی نیز هستیم که در تولید آن سرمایه گذاری وسیعی می شود اما کیفیت و مرغوبیت عسل های طبیعی را به هیچ وجه ندارند.

از آنجایی که کردستان یکی از مناطقی است که در دامنه رشته کوه زاگرس واقع شده است، به همین جهت از پوشش گیاهی بسیار زیادی برخوردار می باشد و در تمام فصول سال امکان تهیه عسل  در این منطقه برای زنبورداران فراهم است.
همچنین در این منطقه زنبورداران ماهر، مهربان و اصیلی وجود دارد که در تهیه انواع عسل این خطه تنها از مواد طبیعی استفاده می کنند و تغذیه دستی عملا جایی ندارد.

به همین جهت انواع متنوعی از این عسل ها به صورت کاملا ارگانیک در این منطقه یافت می شود، بنابراین می توان به تقسیم بندی انواع عسل طبیعی کردستان براساس طعم و مزه عالی آنها پرداخت که به قرار زیر هستند:

  • عسل وحشی

    تنه درختی و عسل وحشی صخره 

  • عسل موم
    دار خود بافت یا سبدی یا خود دوز
  • عسل وحشی
    موم دار موم ابریشمی
  • عسل کوهستانی
    بدون موم گیاهانی چون گون و آویشن و پونه و بلوط و سماق و تیسو و…..
  • عسل موم دار
    کندو یا عسل موم دار برگه دار
  • عسل کوزه
    ای

قیمت انواع عسل طبیعی کردستان در کشور

قیمت انواع عسل طبیعی کردستان در کشوربا توجه به خواص مفید و با ارزش عسل مصارف بسیاری زیادی در کشور دارد و همیشه مشتریان به دنبال بهترین کیفیت و قیمت مناسب عسل طبیعی هستند.

قیمت عسل در مناطق مختلف کشور یکسان نیت و با توجه به موارد مختلفی تعیین می گردد. مثلا  قیمت انواع عسل ارگانیک کردستان در کشور با توجه به پارامترهای زیر تعیین خواهد شد:

  • نوع عسل:  این مورد  بستگی به استفاده از گل های دذارد که زنبور در تولید عسل از گرده آنها استفاده می کند که نوع عسل تک گل معمولا قیمت بالاتری دارد.
  • کیفیت عسل: کیفیت عسل در آزمایشگاه ها و با توجه به سه عامل مهم همچون مقدار ساکارز عسل، مقدار hfm عسل و مقدار دیاستاز آن تعیین می گردد.
  • نحوه بسته بندی عسل:  انواع مختلف ظروف پلاستیکی، شیشه ای ، فلزی و … که در بسته بندی عسل مورد استفاده قرار می گیرند بر قیمت عسل تاثیر بسیار زیادی می گذارد.
  • شیوه عرضه عسل: توزیع عسل به صورت حضوری و اینترنتی اثر زیادی بر قیمت تمام شده آن می گذارد.