صادرات عسل طبیعی جیرفت به عراق

عسل طبیعی جیرفت حاصل تلاش زنبور داران استان کرمان و به طور مشخص جیرفت است که با اشتغال زایی طیف وسیعی از جوانان همراه بوده است. کیفیت بالای عسل تولیدی سبب صادرات عسل به کشور های همسایه نظیر عراق شده است.

صادرات عسل طبیعی جیرفت به عراق

دلایل محبوبیت عسل طبیعی جیرفت

دلایل محبوبیت عسل طبیعی جیرفتایران از نظر تعداد کندو مقام سوم را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. آمار مربوط به تعداد کندو با میزان تولید عسل متفاوت است و از این نظر ایران دارای جایگاه هشتم در دنیا می باشد.

در این زمینه شهرستان جیرفت در استان کرمان یکی از مناطق تولید عسل طبیعی در کشور می باشد که عسل تولید شده در این ناحیه از کشور از محبوبیت خاصی برخوردار است.

زنبورداران در کنار تولید عسل انواع فرآورده های مرتبط با این صنعت مانند ژل رویال، گرده گل، بره موم و موم را نیز تولید و به فروش می رسانند.

یکی از دلایل تقاضای بالا برای عسل طبیعی جیرفت نوع عسل و همچین نوع گیاهانی است که زنبور ها برای تغذیه از آن استفاده می کنند. گیاهان هر منطقه تاثیر مستقیمی بر کیفیت عسل دارند و به همین سبب گیاهانی که در منطقه جیرفت و اطراف آن قرار دارند از دلایل کیفیت بالا و طعم خاص عسل تولید شده از آن می باشند.

عسل آویشن را داروی شفا بخشی نامیده اند که تنها ماده موجود در طبیعت است که فساد پذیر نیست و قابل نگهداری در فضا و محیط طبیعی نیز می باشد.

عسل از جمله کالا های ایرانی است که با کیفیت صادراتی تولید و بسته بندی شده و با نام های تجاری مختلف و معتبر روانه بازار های مصرف خارجی می شود.

خرید عسل طبیعی جیرفت از مراکز معتبر

خرید عسل طبیعی جیرفت از مراکز معتبربرای استفاده از خواص بی نظیر عسل خرید آن از مراکز معتبر بهترین روش تهیه عسل می باشد. عسل طبیعی به خوبی به واسطه یک سری نشانه قابل تشخیص از عسل تقلبی است.

مثلا عسل طبیعی بو و رایحه خاصی دارد که عسل های تقلبی معمولا فاقد آن می باشند. طعم آبنبات طعمی است که عسل مصنوعی دارد در حالی که طعم عسل طبیعی مزه خود عسل است که شیرینی خاصی داشته و بوی خاصی دارد.

دیگر این که عسل طبیعی زمانی که در آب حل می شود، سرعت حلالیت آن پایین است و در ته ظرف جمع می شود. افزون بر این موارد خوردن عسل طبیعی پس از مدت زمانی خاص نتایجات خاص درمانی را در فرد استفاده کننده نشان خواهد داد در صورتی که عسل بهاره بی کیفیت فاقد این ویژگی است.

به همین دلایل توصیه می شود تا خرید آن با دقت لازم انجام شده و خرید از هر مکانی صورت نگیرد.