تجارت عسل یونجه لرستان در داخل ایران

عسل ارگانیک یونجه لرستان به عنوان یکی از معروف ترین و پرخاصیت ترین عسل های موجود در بازار شناخته می شود. آشنایی با ویژگی های مختلف عسل یونجه به خریداران کمک می کند تا با اطمینان بیشتری این محصول را خریداری کنند.

تجارت عسل یونجه لرستان در داخل ایران

ویژگی های خاص عسل یونجه لرستان

ویژگی های خاص عسل یونجه لرستان با وجود اینکه زنبور ها برای تولید عسل از شهد گیاهان مختلف تغذیه می کنند، امروزه مشاهده می شود که انواع مختلف عسل نیز در بازار موجود می باشد.
در این بین عسل یونجه که از گیاه یونجه تهیه می شود بسیار پرطرفدار بوده و مزایای زیادی برای سلامتی دارد، زیرا یونجه که از دسته حبوبات به شمار می رود جزو غذا های با پروتئین بالا می باشد. با این حال یکی از مهمترین دلایل رونق خرید عسل یونجه، ویژگی ها و خواص منحصر به فرد این محصول می باشد.

لازم است بدانید این محصول مقوی مغز و اعصاب بوده و موجب افزایش حافظه می شود. از طرفی با وجود اینکه بیشترین ویتامین‌ های ب و کا را دارد افرادی که خون دماغ می شوند نیز می توانند از آن برای درمان استفاده کنند.

از دیگر خواص عسل یونجه می‌ توان به درمان بیماری‌ های قلبی عروقی اشاره کرد و از طرفی باید بدانید این نوع عسل برای افرادی که لرزش اندام دارند نیز مناسب می باشد.

در خصوص ویژگی‌ های ظاهری عسل یونجه می‌ توان گفت این عسل، رنگی روشن، شفاف و کهربایی داشته که در هنگام کریستالی شدن کمی تیره و کدر می شود.
توجه داشته باشید از آن جایی که این نوع عسل گلوکز بیشتری دارد با سرعت بالاتری کریستالی می شود، اما کریستالی شدن عسل به معنای خراب شدن محصول نیست.

بیشتر بخوانید: عسل اصل خوانسار
در خصوص عطر و طعم این عسل طبیعی نیز باید بدانید که عسل یونجه خیلی شیرین نیست و ممکن است طعم گیاهی داشته باشد.

راهنمای خرید عسل یونجه لرستان

راهنمای خرید عسل یونجه لرستان حال با وجود آنچه بیان شد لازم است توجه داشته باشید برای این که بتوانید عسل یونجه مرغوب لرستان را تهیه کنید بهتر است به راهنمای خرید این محصول دقت کنید.
به طور کلی می‌ توان گفت یکی از بهترین روش های تشخیص عسل اصل توجه به میزان چسبندگی ان بوده به طوری که عسل اصل چسبندگی کمتری دارد می باشد.

بیشتر بخوانید: خرید عسل خالص کوهی

همچنین عسل کوهی مرغوب، طعم گیاهان وحشی داشته در حالی که عسل های صنعتی طعم و بوی خاصی ندارد.
کیفیت بالای محصول تولید شده در لرستان موجب شده است در حال حاضر تجارت عسل یونجه لرستان به دیگر کشور های منطقه نیز انجام گیرد. با این حال این عسل جزو محصولات صادراتی کشور به شمار می رود که در بسته بندی های کاملا مناسب قرار می گیرد.