بلوط را می توان در رنگهای قرمز در کانادا یافت

برگ‌های بلوط برای اولین بار در آوریل تا می ظاهر می‌شوند و طول آن حدود 10 سانتی‌متر است و دارای 4 تا 5 لوب عمیق با لبه‌های صاف است.
آنها از اوایل ماه اوت شروع به تغییر رنگ می کنند، سپس با تبدیل تابستان به پاییز از درخت می افتند و در دسامبر یک درخت برهنه باقی می ماند.

کاترپیلارهای پروانه رگه موی ارغوانی، لوسترینگ بلوط (Cymatophorima diluta) می باشد.

زیبایی بزرگ بلوط (Hypomecis roboraria) و پروانه کمیاب merveille du jour (Moma alpium) از جمله مواردی هستند که منحصراً از بلوط تغذیه می کنند.

رشد برگ های جدید همچنین شته ها را جذب می کند که سپس عسلک تولید می کنند، ماده ای شیرین که مورچه های چوبی (گروه Formica rufa) عاشق خوردن آن هستند.

بزرگترین گونه مورچه در بریتانیا با طول 12 میلی متر، آنها به بالای یک بلوط صعود می کنند تا شته ها را ردیابی کنند.

بلوط

این فراوانی بی مهرگان حیوانات را از بالاترین زنجیره غذایی جذب می کند. عنکبوت هایی مانند Philodromus praedatus عمدتا در درختان بلوط بالغ زندگی می کنند.

طیف وسیعی از پرندگان نیز از بلوط تغذیه می‌کنند، از جمله پیپت درختی (Anthus trivialis) – گونه‌های حفاظت‌شده در فهرست قرمز می باشد.

شروع قرمز در فهرست کهربا (Phoenicurus phoenicurus). خرچنگ های چوبی (Phylloscopus sibilatrix) – یکی دیگر از پرندگان فهرست قرمز – نیز از زیستگاه بلوط، تغذیه در سایبان و لانه سازی در طبقه زیرین استقبال می کنند.

پرندگان آشنای بیشتری مانند تیله آبی (Cyanistes caeruleus) و تیله بزرگ (Parus major) نیز برای یک میان وعده مبتنی بر حشرات از بلوط دیدن می کنند.

پوست بلوط به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای است و زمانی که درخت جوان است صاف است. همانطور که بالغ می شود، پوست ضخیم می شود و با چین و شیارهای زیادی بافت و زبر می شود.

در نهایت، تکه‌های پوست شل می‌شوند و شکاف‌ها و سوراخ‌هایی نیز ایجاد می‌شوند که همگی برای حیات وحش پناهگاه، تغذیه و تولید مثل ایجاد می‌کنند.