بذر جو اصلاح شده موجب جنگ دو قبیله در آفریقا شد

تحقیقات انجام شده نشان داده که بذر جو اصلاح شده به عنوان یک عنصر منظم در رژیم غذایی خود قرار دهید، ممکن است از بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی و حتی انواع خاصی از سرطان محافظت کند.

برای بهره مندی از بیشترین فواید، از جو فرآوری شده و مرواریدی اجتناب کنید و از انواع غلات کامل مانند جو پوست کنده یا بلغور جو، پولک و آرد استفاده کنید.

جو یک دانه غلات با بافت جویدنی و طعم ملایم و آجیلی است.

این دانه نوعی علف است که در آب و هوای معتدل در سراسر جهان رشد می کند و یکی از اولین دانه هایی است که توسط تمدن های باستانی پرورش داده شده است.

در واقع، شواهد باستان شناسی نشان می دهد که جو بیش از 10000 سال پیش در مصر رشد کرده است.

اگرچه به طور وحشی در مناطق غرب آسیا و شمال شرق آفریقا رشد می کند، اما به طور گسترده برای غذای انسان و حیوان و برای استفاده در تولید آبجو و ویسکی کشت می شود.

جو با تولید 144 میلیون تن در سال 2014، پس از ذرت، برنج و گندم، چهارمین غلات تولید شده در سراسر جهان است.

بذر

این مقاله فواید جو برای سلامتی و نحوه افزودن آن به رژیم غذایی را مورد بحث قرار می دهد.

غلات کامل سالم جو پوست کنده به عنوان یک غلات کامل در نظر گرفته می شود، زیرا تنها پوسته بیرونی غیرقابل خوردن آن در طول فرآوری حذف شده است.

با این حال، جو مرواریدی که بیشتر در دسترس است، غلات کامل نیست زیرا سبوس حاوی فیبر حذف شده است.

اگرچه جو مروارید هنوز منبع خوبی از برخی مواد مغذی است، جو پوست کنده گزینه سالم تری است.

رژیم غذایی سرشار از غلات کامل با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مرتبط است.

در یک مطالعه بزرگ روی بیش از 360000 نفر، افرادی که بیشترین مصرف غلات کامل مانند جو را داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین مصرف غلات کامل را داشتند، 17 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از همه دلایل از جمله سرطان و دیابت بودند.

مطالعات دیگر نشان داده اند که خوردن غلات کامل ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و چاقی را کاهش دهد.

مزایای جو سبوس دار ممکن است نه تنها از محتوای فیبر آن، بلکه از مواد مغذی گیاهی آن نیز ناشی شود، که ترکیبات گیاهی با اثرات مفید بر سلامت هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.